mandag den 15. juli 2013

Vi er en del løsningen:

Brøndby er i gang med en genrejsning. Det jeg har set indtil videre ser rigtigt fornuftigt ud. Ny træner, ny sportschef og ny kommunikationschef.

Frank ser spændene ud. Ung og dynamisk – med en næsten Joachim Löwsk udstråling. Opdraget i DBU og med stor erfaring i at håndterer unge spillere og talenter.

Sportschefen fra Herfølge. Tja – vi må se. Jeg kunne godt lide Ole Bjur. Men lad os give Rud chancen. Hans erfaring med at få meget ud af lidt – er bestemt brugbart. Jeg kan godt lide det faktum at han tilsyneladende har stor forståelse for den klubånd som er i Brøndby. Det er jeg sikker på vil gøre arbejdet lettere for ham.

Endelige har vi også ansat Anders Bay som kommunikationschef. ENDELIG er nøgleordet her - det er et område som IMO har haltet i Brøndby. Opgaven er per definition umuligt – altså at kommunikere ensartet og troværdigt i en orkan af medieomtale, rygter og potentiel ballade. Brøndby er en klub som alle har meninger om. Ved sæsonens sidste hjemmekamp gik jeg fra Vesterbro torv ned til S-toget ved Enghave plads iført min Brøndby trøje. På den lille gåtur blev til tiltalt og anråbt mindst 10 gange. Ikke selv om jeg farvede mit hår grønt og lavede hanekam og iførte mig nittebælter fra top til tå kunne jeg forventer samme reaktion.  Så held og lykke Anders Bay :o)

De penge som er kommet ind fra aktie-emissionen er således primært blevet brugt på at styrke organisationen på den administrative side. Men der er også sket ting og sager i truppen.

På spillersiden har vi sagt farvel til 7-8 spillere heraf 2 som var bærende kræfter (Romme og Stryger) og vi har signet med 3 spillere hvoraf 2 må forventes at få en bærende plads på holdet (Hradecky og Ørnskov). Endelige har vi lavet en del vigtige forlængelse af aftaler.  

Som holdet ser ud lige nu. Så syntes jeg ikke at man kan sige at det er stærkere end det hold som med nød og næppe undgik nedrykning i 2012/2013 sæsonen. Med lidt god vilje kan man sige at holdet er nogenlunde ligeså stærkt/svagt som i sidste sæson. Det er formentlig en overdrivelse men ifølge Rud er der endnu en spiller på vej i denne uge. Så måske det er mere sandt med den helt rigtige forstærkning.

Samlet set så tegner sig en strategi som er yderst målrettet og også ret konservativ.

For mig at se må målsætningen for sæsonen 2013/2014.

1)      Stabiliserer økonomien.

2)      Indgåelse af ny (gerne langsigtet) aftale med hovedsponsor.

3)      Stabiliserer holdet et stykke over nedrykningsstregen.

Dette må derfor også være succeskriteriet for klubben og for os fans. Vi bliver nødt til at holde fødderne på jorden. Vi møder i de første 4 kampe henholdsvis FC Vestsjælland (Hjemme), SønderjyskE (Ude), Esbjerg  (Hjemme) og Viborg (Ude). De 2 nedrykningshold skal med stor sandsynlighed findes blandt disse 4 hold og Brøndby IF. MEN hvad enten det bliver til 12 point eller 0 point i disse 4 kampe er det vigtigt at vi holder snuden i sporet. At vi ikke går amok i en AGF-lykkerus og tror at vi kan blive danske mestre. At vi ikke kræver spillere, trænere og ledelsen RAUS hvis det går den gale vej.

Vi er som fans den motor som skal få Brøndby tilbage på sporet. Det er os som kan stabiliserer økonomien ved at købe et sæsonkort. Ved at købe en t-shirt. Ved at skabe en god stemning og give vores opbakning så vi forsat er attraktive for dansk TV at vise – og som på sigt kan hjælpe Anders Bay med at forhandle en bedre TV-aftale for Brøndby . Vi skal være med til at skabe et stærkt Brøndby brand som er attraktivt for virksomheder at købe sig ind i. Vi kan gøre en forskel ved at opføre os ordentligt så Brøndby ikke straffes med bøder og point straf. Eller med at skulle spille for et tomt stadion. VI ER DEN MOTOR SOM BRØNDBY SKAL GENSTARTE BRØNDBY. Derfor er det op til os alle at holde fødderne solidt plantede i den Vesteregnske muld – og give Brøndby et puf i den rigtige retning overalt hvor vi kan. Det er det sammenhold og fælleskab som er unikt i dansk fodbold.
Jeg ønsker jer alle en god sæson 2013/2014

Ingen kommentarer: