tirsdag den 10. januar 2012

Ikke født til løb

Jeg bruger rigtigt meget af min fritid i mine løbesko. Jeg har en del flere løbesko end min kone har højhælede sko :o) I sandhedens tjeneste må jeg nok indrømme at jeg er gladere for løb, end løb er for mig. Jeg er nærmere bygget som Brian Nielsen end som Wilson Kipketer – eller min for tiden allerstørste helt Kilean Jornet (tjek ham ud på you-tube). Undervejs har jeg efterhånden prøvet lidt af hvert.


For tiden har jeg kastet min kærlighed på trail running – som er en fantastisk måde at komme ud i naturen på. I marts 2012 var jeg 3 dage på trail camp på Bornholm – hvor jeg hyggede mig med 50+K op og ned af de Bornholmske bakker, stier, vandhuller, kløfter, trapper og andet ondskab. Det var en super-fed tur som virkeligt har givet blod på tanden i forhold til at løbe trail. Jeg vil anbefale alle med lidt løbe-erfaring at give det en chance. Det er vildt hårdt og vildt sjovt.


“Smerte er uundgåeligt – klynkeri er valgfrit!!!”

Jeg er jo langt fra ekspert på dette område men har løbet nogle maraton og endnu flere ½ marathon og nogle forskellige andre ”sjove” løb herunder trail. Jeg rundede 1500K i 2011. Satser på 1750K i 2012.

Som nævnt er jeg ikke den fødte løber. Jeg er udfordret af det faktum at jeg er meget glad for mad og vin. Og selv om jeg løber solen sort – er jeg NEMT i stand til at vedligeholde min kampvægt over 90 KGS. For at flytte mig i forhold til løb har jeg arbejdet struktureret med at lave nogle løbe-målsætninger for at holde min motivation høj. Det har jeg brugt i flere år og syntes at det virker rigtigt godt. Mine mål for 2012 er:

2012               MÅL
·              Cooper (12 min) step 1: 2800 km = 4,17 pr km. step 2. 2850= 4,13 pr. km
·              En time = 12 km = 5,00 pr km
·              1 km = 3,30 pr km
·              3 km = 12:45 = 4:15 pr km
·              5 km = step 1: 22:59 = 4,36, step 2: 22:30: 4,30 step 3: 21:59: 4,24 
·              10 km 48m:20s = 4,50
·              Halvmaraton 1h:49m:59s = 5,13 pr km
·              Maraton   4h:12m:28s = 5,59 pr km
·              E-løb: 1:03:00 = 4:44 pr km
Løbe 1750 km i 2012. Alle med gennemsnits-fart under 6min/km.
Her i bloggen vil jeg skrive lidt om mine oplevelser med løb. Jeg syntes det kunne være sjovt hvis læserne vil byde ind med kommentarer, spørgsmål og måske et par tips og tricks kan blive udvekslet? Kunne være fedt.  

”It’s not about the miles – it’s about the smiles!!!”

Ingen kommentarer: