lørdag den 1. oktober 2011

Jeg har et passioneret forhold til mad og vin. Når jeg ikke tænker på familien og fodbold tænker jeg i reglen på enten mad eller vin. I kraft af mit job som indeholder en del rejser og ”Wine and Dinne”. Desuden er jeg heldig at jeg i min omgangskreds har nogle indsigtsfulde og velformulerede artsfæller som har været med til at forme og uddanne mig. Derfor har jeg efterhånden en del meningen og holdninger til begge dele.

Jeg har et par doktriner som jeg prøver at leve efter.

1)      Der findes ikke noget bedre end at serverer gode ting for folk der sætter pris på det.
2)      Jeg syntes det er mindst ligeså sjovt at finde en ”økonomisk rimelig” vin som smager godt (value for money) som det er at smage en stor og moden vin som man har betalt kassen for.
3)      Mad og Vin hører sammen. Hvis man vil have det optimale ud af begge dele skal tingene passe sammen.

Jeg er en stor fan af Vinpusheren (Michael Poulsen) som jeg syntes er indsigtsfuld og vidende. Jeg vil varmt anbefale hans 2 kogebøger ”en Vinpushers Kogebog I & II” som jeg selv har fået meget ud af. Grundideen her er at det er nemmere at lave maden til en god flaske vin. End det er at finde en flaske vin der passer til en bestemt menu.

Jeg vil anbefale alle at besøge hans website: http://www.vinpusher.dk/

Med hensyn til mad – så er jeg en stor fan af  ”alt fra Italien”, Simremad, alt som jeg kan lave på min gas-grill.

Indenfor vin er jeg meget begejstret for vin fra Bordeaux, god vin på Pinot Noir druen og kraftige vine fra Italien og Australien. Dog ikke de allermest marmeladeagtige.

I det hele taget vil jeg sige at jeg meget inkluderende på dette område og min erfaring er at så længe Mad og Vin er vellavet og sat sammen på den rigtige måde – så er det som oftest en god oplevelse. Måske man kunne kalde det den 4. doktriner.       

Her på siden vil jeg dele mine bedste vin & mad oplevelser og håber på gode inputs og kommentarer fra læserne.  

Ingen kommentarer: